Power ontbijt

Healthy Wafels

wafels

Goedemorgen, ga jij vandaag ook sporten? Dan kun jij dit powerontbijt wel gebruiken! Weet jij ook nooit goed wat je nou het beste kunt ontbijten voordat je gaat sporten in de ochtend? Probeer deze super gezonde wafels dan eens. De makkelijkste manier om de wafels te maken is met een wafelijzer. Heb je deze niet in huis? Gebruik dan een siliconen wafelvorm (te koop bij de Xenos).

Ingrediënten:

Voor 4 wafels

  • 100 gram boekweitmeel (speltmeel kan ook)
  • 2 eieren
  • 125 milliliter plantaardige melk (bijv. Amandelmelk)
  • 3 eetlepels gesmolten kokosolie
  • Biologische magere kwark (te koop bij de AH)
  • Fruit naar keuze
  • Rozijnen

Bereidingswijze:

  • Verwarm de oven voor op 210- 220 graden
  • Smelt de kokosolie
  • Mix alle ingrediënten incl. de kokosolie (behalve de kwark, het fruit en de rozijnen) door elkaar met de mixer.
  • Vet de bakvorm in met olijfolie
  • Verdeel het mengsel over de siliconen wafelvorm
  • Zet de vorm in de oven en bak de wafels 15- 20 minuten.

Haal de vorm uit de uit de oven. Je kunt er nu als topping nog wat honing, rozijnen, fruit en kwark overheen doen. Eet smakelijk!